Minden nő számít - figyelemfelhívó kisfilm #mindennőszámít #figyeljmagadra #szivemenviselem
Magyarországon évente 8500 nőnél diagnosztizálnak mellrákot és körülbelül 2500 nőt veszítünk el a késői felismerés miatt. Rendszeres mammográfiai szűréssel a betegség a korai stádiumban rendkívül jó arányban gyógyítható, mégis kevesen, a nők 40-50%-a jár csak el a szűrővizsgálatokra, ezzel szemben a skandináv országokban ez a szám 80% körül van. A részvételi arány javítása érdekében a Mellrákinfó Egyesület nem csak októberben (ami a mellrák elleni küzdelem hónapja) igyekszik felhívni a nők figyelmét a korai diagnózis fontosságára. Mi más lehetne erre alkalmasabb, mint a Nőnap, mely napon minden a nőkről szól?
Figyelemfelhívó kisfilmjük elsősorban a férfiakat szólítja meg. A filmben 20 mellrákon átesett nő szerepel, többek között a diagnóziskor 26(!) éves Szűcs Adriána is, aki a kemoterápiás kezelések közben jelentkezett a Miss Balaton szépségversenyre és egészen a középdöntőig jutott, és azóta is aktivistája az ügynek, de láthatjuk a filmben Galló Andrea (Fresh Andi) énekesnőt is, aki tavaly januárban szembesült a diagnózissal és szintén minden lehető fórumon kiáll az ügy mellett, de Bajkó Barbara is feltűnik, aki szintén nagyon fiatalon (28! évesen) esett át a betegségen.
Fresh Andi így nyilatkozott tavaly októberben az Indexnek:
„Mindenki, aki a kemoterápiát végigcsinálja, egy hős. Bizony, nagyon megcincálja az embert. Úgy éreztem, hogy elveszítettem a nőiességemet. Amikor a párom kopaszra nyírt egy géppel, az mindkettőnk számára roppant megrázó pillanat volt. Igyekeztünk mindent viccesen felfogni, de akkor nem ment: végigsírtam a fodrászkodást.”
MONYO
Az Egyesült Államokbeli Yakima Chief Hops komlótermelő cég minden évben kiad egy speciális komlókeveréket (ún. Pink Boots Blendet), amiből a világ minden táján a nemzetközi nőnapon (márc. 8.) főznek a sörfőzdék egy speciális sört, aminek a bevételéből ebben a kampányban résztvevő sörfőzdék támogatják a Pink Boots Society-t, vagy valamilyen non-profit vállalkozást, akik a nők elleni erőszak ellen, vagy a női egyenjogúságért állnak ki. Tavaly összesen 23 országból 413 sörfőzde csatlakozott a kezdeményezéshez és összesen több mint 350.000 USD-t gyűjtöttek és adományoztak a Pink Boots Society-nek, akik a nőket támogatják a sörfőzés iparágban.
A MONYO Brewing kisüzemi sörfőzde annyit csavart a kezdeményezésen, hogy nem egy sört főztek ebből a komlóblendből, hanem egy alkoholmentes szénsavas meggyes üdítőt hidegkomlóztak vele. A MONYO az első a világon, aki nem sört, hanem kraft üdítőt készít ebből a komlókeverékből, ennek örömére a Yakima cég egy női képviselője is meglátogatta a sörfőzdét a nőnapon. A termék receptjéért és a címkéjéért is egyébként két nő felel, előbbit Nagy Renáta hidegoldali menedzserünk jegyzi, míg a grafikát Borbély Zita készítette.
A MONYO a jótékonysági részéhez pedig a projektnek a Mellrákinfó Egyesületet választotta, akiket 100 forinttal fognak támogatni minden egyes eladott doboz üdítő után. Az üdítőnek egyedi, kifejezetten erre az alkalomra tervezett pink címkéje lett, utalva a mellrák elleni küzdelemre, a "The She-ro" nevet kapta, ezzel is támogatva az érintetteket. Az üdítő tervezett megjelenése március 22., a MONYO Brewing partnereinél lesz elérhető, továbbá olyan cégek is az ügy mellé álltak, mint a Telekom.
„A mellrákkal való szembesülés és a gyógyuláshoz vezető út emberfeletti” – mondta Halom Bori, az egyesület vezetője. „Ezért igyekszünk minél több fórumon a lehető legtöbb embert megszólítani. Kötelességünk vigyázni a testünkre és annak jelzésire és el kell járni az ingyenes mammográfiás szűrővizsgálatra 2 évente a 45-65év közötti hölgyeknek. Ha pedig bármi szokatlant észlelünk magunkon, akkor azonnal orvoshoz kell fordulni.”
Kérjük, támogasd munkánkat!
Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!
Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás
Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:
Közösségi hozzászólások: