SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORBABA-MAMA HÍRLEVELEKFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Újabb négy élelmiszeripari cég nem reklámoz gyerekeknek

Családinet [cikkei] - 2014-01-30
További négy élelmiszeripari nagyvállalat - a Bonbonetti, a Burger King, a FrieslandCampina és a McDonald`s Magyarország - csatlakozott az EU Vállalás magyar platformjához, vállalva, hogy nem hirdetik termékeiket olyan médiaközönségnek, amely legalább 35 százalékban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll.
Újabb négy élelmiszeripari cég nem reklámoz gyerekeknek

Az erről szóló dokumentumot a cégek képviselői Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke jelenlétében írták alá szerdán, Budapesten.
   
Több nagy élelmiszervállalat csatlakozott a programhoz

Az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) és a Magyar Márkaszövetség (MM) kezdeményezésére 2012-ben nyolc vállalat - a Coca-Cola, a Danone, a Ferrero, az Intersnack, a Mondelez, a Mars, a Nestlé, és az Unilever - vezetői írták alá a csatlakozást az Európai Bizottság 2005-ben indított kezdeményezéséhez, az EU Vállaláshoz.
 
Bizonyos életszakaszokban gyerekek fogékonyak a külső minta követésére

Karas Monika fontosnak nevezte, hogy a reklámok világában és a reklámozó cégek identitásában mind nagyobb szerepet kapjon az ifjúság védelmét szolgáló önszabályozás és az önkorlátozás felelőssége.
    
A gyerekek bizonyos életszakaszokban különösen fogékonyak a külső minta követésére, és nagy felelősség, hogy milyen mintákkal találkoznak. Ez senki másra nem hárítható át, éppen ezért kap hangsúlyt a médiahatóság munkájában is, miként közös mozgatórugója az EU Vállalás platformhoz csatlakozóknak is, hogy a gyermekek biztonságos médiakörnyezetben nőhessenek fel - hangsúlyozta az NMHH elnöke.
 
Fontos a digitális világban rejlő veszélyek tudatosítása
   
A felelős médiakörnyezet megteremtése mellett küldetés az is, hogy a gyerekek és a felnőttek előtt minél szélesebbre tárják a digitális univerzumban rejlő lehetőségek kapuját, tudatosítva egyben az ezzel járó veszélyeket és felelősséget is - fogalmazott Karas Monika, hozzátéve: kiemelten fontosnak tartja a felnövekvő nemzedékek médiatudatosságának megerősítését.
    
Úgy vélte, az EU Vállalás tagjai büszkék lehetnek arra, hogy segítik a szülőknek abban, minél kevesebb káros hatás érje a gyermekeket a médián keresztül. A vállalás ereje az összefogásban van - mondta.

Minél több vállalatot szeretnének bevonni a programba
    
Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára hangsúlyozta, hogy a szövetség igyekszik minél több tagvállalatot bevonni a kezdeményezésbe, a reklámozás önszabályozása nemcsak a tévékre, hanem az online világra és a iskolákra is vonatkozik.

Az EU Vállalás betartása az uniós tagállamokban
   
Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára ismertette az EU Vállalás tagvállalatainak monitoringjáról készítetett uniós jelentést. A hat uniós tagállamban - Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Lengyelországban, Portugáliában, Spanyolországban - készült vizsgálat szerint az EU Vállalást 2013-ban a német és a francia cégek 99,8 százalékban, a magyarok 97,8 százalékban tartották be.
    
Az online területen jelenleg összesítik az adatok, előzetes becslések alapján a magyar cégek is jól teljesítettek, betartják az reklámozás önkorlátozását - jelentette ki Fazekas Ildikó.
    
Az ÖRT főtitkára kiemelte: az önkorlátozás az élelmiszerek azon csoportjára vonatkozik, amelyek nem a gyerekek étkezési igényeire szabott termékeket fedik le.

Forrás: MTI
MTI fotó: Soós Lajos

Kérjük, támogasd munkánkat!

Ha szeretsz minket olvasni, ha csaltunk már mosolyt az arcodra, ha segített már neked valamelyik szakértõnk, vagy ha egyszerûen Te is fontosnak tartod, amit csinálunk, kérjük, támogasd munkánkat!

Banki átutalással:
Magnet Bank 16200106-11697987
Kedvezményezett: Családi Háló Közhasznú Alapítvány
Közlemény: Média támogatás

Vagy bankkártyás fizetés Simplepay-el az alábbi gombra kattintva:

 

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Életét vesztette Sallai Nóra ötéves kisfia az autóbaleset következtében

Életét vesztette Sallai Nóra ötéves kisfia az autóbaleset következtében

Szeptember 27-én történt a súlyos karambol, melyben Sallai Nóra színésznő és kisfia életveszélyes sérüléseket szenvedett - azóta kórházban ápolták őket. A szörnyű baleset mára azonban felfoghatatlan tragédiává változott.
"A halloween a sátánisták ünnepe!" - egy szigetszentmiklósi óvoda hosszan írt arról, miért nem szabad részt venni benne

"A halloween a sátánisták ünnepe!" - egy szigetszentmiklósi óvoda hosszan írt arról, miért nem szabad részt venni benne

"Hallooween nagyon veszélyes mindenkire nézve. Nem kell átvegyünk semmilyen idegen néptől pogány ünnepeket, szokásokat! Ennek a megemlékezése az méltó a keresztyén emberekhez" - írták egy hosszú posztjuk végén.
Október 2024-ben is a látás hónapja

Október 2024-ben is a látás hónapja

A látás hónapját minden évben megrendezik világszerte, így Magyarországon is. A látás hónapjának kezdetben elsősorban az optikai látásjavítás (szemüveg- és kontaktlencse-viselés) volt a fő témája. Az évek során azonban a látás, elsősorban a látásélesség megőrzésének és javításának figyelemfelhívó hónapja lett. Professzor Dr. Holló Gáborral, a Szemészeti Központ vezetőjével, glaukóma specialistájával a mai alkalommal a 2024. évben is aktuális látásmegőrzéséről és az éleslátást leginkább veszélyeztető betegségekről, valamint ezek korai felismeréséről beszélgettünk.
Megtanulhat-e szeretni az, akit kiskorában elhanyagoltak a szülei?

Megtanulhat-e szeretni az, akit kiskorában elhanyagoltak a szülei?

Gyakran hallani, hogy az a gyermek válhat szeretetteljes és érzelmileg stabil felnőtté, akit megtanítottak szeretni, vagyis aki biztonságos kötődést és szeretetet tapasztalt gyerekkorában. De mi történik azokkal, akik ilyen élményeket nem kaptak? Vajon képesek-e szeretni és egészséges kapcsolatokat kialakítani felnőttkorukban? A pszichológiai kutatások azt sugallják, hogy igen, bár az út gyakran nehezebb és kihívásokkal teli lehet.
Nagymama került veszélybe 4 unokájával az M0-son - egy kamionos védte őket (videó)

Nagymama került veszélybe 4 unokájával az M0-son - egy kamionos védte őket (videó)

A kamion sofőrje nem hajtott tovább - azonnal reagált, amint észrevette, hogy baj van.
A szerkesztő ajánlja