SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Újabb négy élelmiszeripari cég nem reklámoz gyerekeknek

Családinet [cikkei] - 2014-01-30
További négy élelmiszeripari nagyvállalat - a Bonbonetti, a Burger King, a FrieslandCampina és a McDonald`s Magyarország - csatlakozott az EU Vállalás magyar platformjához, vállalva, hogy nem hirdetik termékeiket olyan médiaközönségnek, amely legalább 35 százalékban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll.

Az erről szóló dokumentumot a cégek képviselői Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke jelenlétében írták alá szerdán, Budapesten.
   
Több nagy élelmiszervállalat csatlakozott a programhoz

Az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) és a Magyar Márkaszövetség (MM) kezdeményezésére 2012-ben nyolc vállalat - a Coca-Cola, a Danone, a Ferrero, az Intersnack, a Mondelez, a Mars, a Nestlé, és az Unilever - vezetői írták alá a csatlakozást az Európai Bizottság 2005-ben indított kezdeményezéséhez, az EU Vállaláshoz.
 
Bizonyos életszakaszokban gyerekek fogékonyak a külső minta követésére

Karas Monika fontosnak nevezte, hogy a reklámok világában és a reklámozó cégek identitásában mind nagyobb szerepet kapjon az ifjúság védelmét szolgáló önszabályozás és az önkorlátozás felelőssége.
    
A gyerekek bizonyos életszakaszokban különösen fogékonyak a külső minta követésére, és nagy felelősség, hogy milyen mintákkal találkoznak. Ez senki másra nem hárítható át, éppen ezért kap hangsúlyt a médiahatóság munkájában is, miként közös mozgatórugója az EU Vállalás platformhoz csatlakozóknak is, hogy a gyermekek biztonságos médiakörnyezetben nőhessenek fel - hangsúlyozta az NMHH elnöke.
 
Fontos a digitális világban rejlő veszélyek tudatosítása
   
A felelős médiakörnyezet megteremtése mellett küldetés az is, hogy a gyerekek és a felnőttek előtt minél szélesebbre tárják a digitális univerzumban rejlő lehetőségek kapuját, tudatosítva egyben az ezzel járó veszélyeket és felelősséget is - fogalmazott Karas Monika, hozzátéve: kiemelten fontosnak tartja a felnövekvő nemzedékek médiatudatosságának megerősítését.
    
Úgy vélte, az EU Vállalás tagjai büszkék lehetnek arra, hogy segítik a szülőknek abban, minél kevesebb káros hatás érje a gyermekeket a médián keresztül. A vállalás ereje az összefogásban van - mondta.

Minél több vállalatot szeretnének bevonni a programba
    
Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára hangsúlyozta, hogy a szövetség igyekszik minél több tagvállalatot bevonni a kezdeményezésbe, a reklámozás önszabályozása nemcsak a tévékre, hanem az online világra és a iskolákra is vonatkozik.

Az EU Vállalás betartása az uniós tagállamokban
   
Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára ismertette az EU Vállalás tagvállalatainak monitoringjáról készítetett uniós jelentést. A hat uniós tagállamban - Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Lengyelországban, Portugáliában, Spanyolországban - készült vizsgálat szerint az EU Vállalást 2013-ban a német és a francia cégek 99,8 százalékban, a magyarok 97,8 százalékban tartották be.
    
Az online területen jelenleg összesítik az adatok, előzetes becslések alapján a magyar cégek is jól teljesítettek, betartják az reklámozás önkorlátozását - jelentette ki Fazekas Ildikó.
    
Az ÖRT főtitkára kiemelte: az önkorlátozás az élelmiszerek azon csoportjára vonatkozik, amelyek nem a gyerekek étkezési igényeire szabott termékeket fedik le.

Forrás: MTI
MTI fotó: Soós Lajos

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Három gyerek tűnt el Szigetszentmiklósról

A szigetszentmiklósi rendőrök a lakosság segítségét kérik három gyermek eltűnésének felkutatásában.

Epekövesek, figyelem! Íme a gasztroenterológus ünnepi tanácsai

Az ünnepi időszakban tömegesen jelentkeznek a sürgősségi ellátásban az epekólikás betegek. Dr. Pászthory Erzsébet, a Gasztroenterológiai Központ gasztroenterológus, belgyógyász szakorvosa szerint, ha valaki már átélt ilyen rohamot, az soha nem felejti el; megfelelő kezelés híján pedig bármikor újra jelentkezhetnek a tünetek, és akár súlyosabb szövődményeket is okozhatnak a kövek.

Óriási a korai felismerés jelentősége a nőgyógyászati daganatoknál is

A daganatos betegségek korai felismerése sok esetben élet-halál kérdése lehet, de legalábbis meghatározza a kezelés lehetőségeit. Így van ez a nőgyógyászati daganatok esetében is: minél korábban sikerül felismerni a betegséget, annál jobbak lehetnek a kilátások. Dr. Hernádi Balázs, a Nőgyógyászati Központ szülész-nőgyógyásza, a nőgyógyászati onkológia specialistája elmagyarázta, mikor, kinek és milyen vizsgálatok szükségesek az időben történő diagnosztizáláshoz.

Újévi fogadalom: 2025-ben ne hagyjuk ki a „nagyrutin” vizsgálatot!

Huszonegy éves kor fölött rizikófaktorok, tünetek hiányában legalább öt évente, krónikus betegség, idős életkor esetén évente javasolt a laborvizsgálat, amely fényt deríthet a tartós fáradékonyság, sápadtság, szem alatti sötét karikák, ingerlékenység, hajhullás, gyors hízás vagy fogyás, haspuffadás, bőrproblémák, véres vizelet vagy széklet hátterében húzódó problémákra is. Mindez azért fontos, mert az időben felfedezett betegségek, nagyobb hatékonysággal gyógyíthatók - mondja dr. Torzsa Péter, a Semmelweis Egyetem Családorvosi Tanszékének vezetője.

A herecsavarodás okai, tünetei és kezelése - az újszülöttek és a kamaszok nagyobb veszélyben vannak

A herecsavarodás (heretorzió vagy torsio testis) egy ritka, de súlyos állapot, amely leginkább újszülötteknél és a serdülés korai szakaszában járó fiúknál fordul elő, de bármely életkorban kialakulhat. A probléma a herekocsány megcsavarodásával jár, amely a herék vérellátását gátolja. Ez kezelés nélkül a here elhalásához is vezethet.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja