SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEKHÚSVÉT

Újabb négy élelmiszeripari cég nem reklámoz gyerekeknek

Családinet [cikkei] - 2014-01-30
További négy élelmiszeripari nagyvállalat - a Bonbonetti, a Burger King, a FrieslandCampina és a McDonald`s Magyarország - csatlakozott az EU Vállalás magyar platformjához, vállalva, hogy nem hirdetik termékeiket olyan médiaközönségnek, amely legalább 35 százalékban 12 évesnél fiatalabb gyermekekből áll.

Az erről szóló dokumentumot a cégek képviselői Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke jelenlétében írták alá szerdán, Budapesten.
   
Több nagy élelmiszervállalat csatlakozott a programhoz

Az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) és a Magyar Márkaszövetség (MM) kezdeményezésére 2012-ben nyolc vállalat - a Coca-Cola, a Danone, a Ferrero, az Intersnack, a Mondelez, a Mars, a Nestlé, és az Unilever - vezetői írták alá a csatlakozást az Európai Bizottság 2005-ben indított kezdeményezéséhez, az EU Vállaláshoz.
 
Bizonyos életszakaszokban gyerekek fogékonyak a külső minta követésére

Karas Monika fontosnak nevezte, hogy a reklámok világában és a reklámozó cégek identitásában mind nagyobb szerepet kapjon az ifjúság védelmét szolgáló önszabályozás és az önkorlátozás felelőssége.
    
A gyerekek bizonyos életszakaszokban különösen fogékonyak a külső minta követésére, és nagy felelősség, hogy milyen mintákkal találkoznak. Ez senki másra nem hárítható át, éppen ezért kap hangsúlyt a médiahatóság munkájában is, miként közös mozgatórugója az EU Vállalás platformhoz csatlakozóknak is, hogy a gyermekek biztonságos médiakörnyezetben nőhessenek fel - hangsúlyozta az NMHH elnöke.
 
Fontos a digitális világban rejlő veszélyek tudatosítása
   
A felelős médiakörnyezet megteremtése mellett küldetés az is, hogy a gyerekek és a felnőttek előtt minél szélesebbre tárják a digitális univerzumban rejlő lehetőségek kapuját, tudatosítva egyben az ezzel járó veszélyeket és felelősséget is - fogalmazott Karas Monika, hozzátéve: kiemelten fontosnak tartja a felnövekvő nemzedékek médiatudatosságának megerősítését.
    
Úgy vélte, az EU Vállalás tagjai büszkék lehetnek arra, hogy segítik a szülőknek abban, minél kevesebb káros hatás érje a gyermekeket a médián keresztül. A vállalás ereje az összefogásban van - mondta.

Minél több vállalatot szeretnének bevonni a programba
    
Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára hangsúlyozta, hogy a szövetség igyekszik minél több tagvállalatot bevonni a kezdeményezésbe, a reklámozás önszabályozása nemcsak a tévékre, hanem az online világra és a iskolákra is vonatkozik.

Az EU Vállalás betartása az uniós tagállamokban
   
Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára ismertette az EU Vállalás tagvállalatainak monitoringjáról készítetett uniós jelentést. A hat uniós tagállamban - Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Lengyelországban, Portugáliában, Spanyolországban - készült vizsgálat szerint az EU Vállalást 2013-ban a német és a francia cégek 99,8 százalékban, a magyarok 97,8 százalékban tartották be.
    
Az online területen jelenleg összesítik az adatok, előzetes becslések alapján a magyar cégek is jól teljesítettek, betartják az reklámozás önkorlátozását - jelentette ki Fazekas Ildikó.
    
Az ÖRT főtitkára kiemelte: az önkorlátozás az élelmiszerek azon csoportjára vonatkozik, amelyek nem a gyerekek étkezési igényeire szabott termékeket fedik le.

Forrás: MTI
MTI fotó: Soós Lajos

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Az emlődaganat helyi kiújulásának típusa és ideje előrejelezheti a lehetséges áttéteket

Gépi tanulás segítségével nagy pontossággal megjósolható, hogy az emlőrák elsődleges kezelése után milyen típusú helyi kiújulásra van esély, és ezután kialakulhatnak-e szervi áttétek, derül ki a Semmelweis Egyetem friss kutatásából. A szakemberek 154 beteg adatainak elemzésével egyebek mellett kimutatták, hogy minél több idő telik el az első diagnózis és a tumor visszatérése között, annál kisebb az áttétek kockázata. A kutatás eredményei fontos lépést jelenthetnek a személyre szabott terápiás stratégiák kialakításában.

Egy anya megkéselte 11 éves fiát egy Disneyland-i kirándulás után

A szülői szeretetnek a világ legbiztonságosabb helyét kellene jelentenie egy gyermek számára. Tragikus módon azonban előfordul, hogy éppen a gondviselők okoznak fájdalmat. Nemrégiben egy anya állítólag halálra késelte 11 éves fiát egy Disneyland-i kirándulást követően.

A ferde testhelyzetben való alvás előnyei

A ferde testhelyzetben való alvás egy enyhén döntött fekvőfelület révén hasznosítja a gravitációt. Az ötlet nem újkeletű: bizonyos állatfajok és már az ókori egyiptomiak is felismerték, hogy a fej kissé megemelt helyzete sokszor előnyösebb. A modern tudomány pedig megerősíti, hogy a 3,5-5 fokos szöggel megemelt ágy segítheti a jobb alvást, a regenerációt és a méreganyagok eltávolítását.

Fiatal édesanya tragédiája: agyvérzés következtében hunyt el a szülés után

Megdöbbentő tragédia rázta meg a nyíregyházi közösséget: egy 22 éves kismama életét vesztette nem sokkal gyermeke születése után. Az eset körülményeit jelenleg is vizsgálják a hatóságok és az egészségügyi szakemberek.​

Dráma az esküvőn: az oltár előtt esett össze a menyasszony

Stressz, éhezés és a boldogító igen - avagy hogyan NE készüljünk a nagy napra.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja