SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEK

Kezdődik a tanév az Állatkertben is!

Családinet [cikkei] - 2021-09-03
Szeptember eleje nemcsak az iskolákban jelenti a tanévkezdést, hanem az Állatkertben is! A zoopedagógusok gazdag kínálattal várják a tanulmányi csoportokat, a pedagógusok munkáját pedig hasznos tanácsokkal, ötletekkel, módszertani képzésekkel is segítik.
Kezdődik a tanév az Állatkertben is!

Az ősz kezdete az Állatkertben is a tanévkezdés ideje! Persze nem az állatok ülnek be az iskolapadba, hanem az óvodások, illetve az általános és középiskolások tanulmányi csoportjai keresik fel a városligeti intézményt.

A korszerű állatkertek egyik legfontosabb küldetése az ismeretterjesztés, az oktatás, a környezeti nevelés, illetve a környezettudatos szemlélet formálása, amellett, hogy jelentős természetvédelmi és tudományos munkát is folytatnak, és persze természetközeli szabadidős programot, szórakozási, rekreációs lehetőséget is biztosítanak látogatóiknak. Nincs ez másként a Fővárosi Állat- és Növénykertben sem! A kert oktatási tevékenysége nemcsak az állatokhoz kihelyezett információs felületekben, vagy a látványetetésekben és más hasonló közönségprogramokban ölt testet, hanem abban a pedagógiai kínálatban is, amelyet a kertet felkereső óvodás, illetve általános és középiskolás csoportoknak kínálnak.

Az Állatkert telis-tele van kiváló lehetőségekkel, amelyet a tanárok, tanítók és óvópedagógusok mind felhasználhatnak munkájukban. Hiszen a szertárakban nemigen akad elefánt vagy éppen kenguru, az állatkerti bemutatók viszont kiválóan alkalmasak a szemléltetésre. Ráadásul a hazai állatkertek közül Budapesten látható a legtöbb féle állat: 871 különféle faj összesen több mint 11 ezer egyede, amelyek között nemcsak az emlősök és a madarak, hanem több más állatcsoport, így a hüllők, a kétéltűek, a különféle halak és a gerinctelenek képviselői is megtalálhatók. Emellett a városligeti intézmény nemcsak állat-, hanem növénykert is egyben, rengeteg botanikai látnivalóval, érdekességgel.

Az Állatkert mindenekelőtt jelentős kedvezményekkel várja a tanulmányi csoportokat. Emellett az intézmény zoopedagógusai változatos és komplex oktatási kínálatot is kidolgoztak, amely szinte minden tantárgyhoz, illetve műveltségi területhez kapcsolódik. A kínálatban rengeteg különféle tematikus séta, komplex foglalkozás és élményprogram is szerepel a gyermekek életkorához, illetve a tantervekhez igazítva. Rendszeresen tartanak oktatási programokat, az Állatkertben elérhető pedagógiai lehetőségeket pedig nyílt napon mutatják be a pedagógusoknak. A legközelebbi ilyen nyílt napra szeptember 25-én kerül sor. A pedagógusok munkáját emellett szaktanácsadással és módszertani tréninggel, valamint az Állatkert honlapjáról letölthető módszertani segédletekkel, oktatási kiadványokkal is segítik.

Az idén 155 éves Fővárosi Állat- és Növénykertben már a megnyitás óta nagy figyelmet szentelnek az ismeretterjesztésnek. A szervezett keretek között zajló oktatás, azaz a zoopedagógiai tevékenység is több mint hatvan esztendőnyi múltra tekint vissza az intézményben. A kert zoopedagógiai csapatának magas színvonalú munkájára jellemző, hogy az Állatkert 2014-ben elnyerte a Prima Primissima Díjat magyar oktatás és köznevelés kategóriában.

Az Állatkert pedagógiai programkínálatáról további részletek az intézmény honlapján olvashatók: https://zoobudapest.com/oktatas

 

Néhány választható állatkerti foglalkozás témaköre:

 

  • Bármely korosztály számára választható foglalkozások: Felelős állattartás · Állati toplisták · Állatkerttörténeti séta · Varázshegy-túra · Megérthetjük az állatok nyelvét? · Állatok a történelemben és a kultúrákban · „Szemétköpet”-elemzés · a Biblia élővilága
     
  • Foglalkozások óvodásoknak: Érzékszervek és érzékelés · Velünk élő állatok · Évszakok az állatkertben · Napirend az állatkertben · Séta a vízparton · Állatkerti „ki kicsoda?” · Afrikai szafari · Majomkodó · Mozgásfejlesztés állati módra
     
  • Foglalkozások iskolásoknak (1-2. évfolyam): Érzékszervek és érzékelés · Természetismereti felfedezések · Állatcsoportok és jellemzőik · Állatkerti emlősök táplálkozása · Évszakok az állatkertben · Vizek és vízpartok élővilága · Napirend az állatkertben · Mozgásfejlesztés állati módra · Számok, méretek, arányok – egy kis állati számtan · Ismerkedés a megújuló energiákkal · A tájékozódás képessége
     
  • Foglalkozások iskolásoknak (3-4. évfolyam): Élet hat lábon · Érzékszervek és érzékelés · Természetismereti felfedezések · Évszakok az állatkertben · Vizek és vízpartok élővilága · Az emlősök sokszínű világa · A tyúk vagy a tojás? · Vadállatok mentése az Állatkertben · Mozgásfejlesztés állati módra · Számok, méretek, arányok – egy kis állati számtan · Ismerkedés a megújuló energiákkal · A tájékozódás képessége
     
  • Foglalkozások iskolásoknak (5-6. évfolyam): A lebontó szervezetek · Élet hat lábon · Élet a kertben: csúszó-mászó élőlények · Állati „szuperérzékek” · Természetismereti felfedezések · Fogas kérdések · Vizek, vízpartok állatai és természetvédelmi helyzetük · Hidegvérű társaság: a hüllők birodalma · Vadállatok mentése: természetvédelem az Állatkertben · Éghajlatváltozás és a sarkvidékek · A tájékozódás képessége · Egy kis állattan – terepi változat
     
  • Foglalkozások iskolásoknak (7-8. évfolyam): Állati „szuperérzékek” · Parányi világok a mikroszkóp alatt · Állati helyszínelés · Állatok és járványok · Fogas kérdések · A lebontó szervezetek · A hüllők sokfélesége · Alkalmazkodás: a túlélés záloga · Ausztrália – egy elszigetelt kontinens · Gorillák és mobiltelefon · A tengerek élővilága és ökológiai helyzete · Vadállatok mentése: természetvédelem az Állatkertben · Éghajlatváltozás és a sarkvidékek · Terepi vizsgálódás az Állatkertben
     
  • Foglalkozások iskolásoknak (9-10. évfolyam): Állati „szuperérzékek” · Parányi világok · Állatok és járványok · Állati helyszínelés · Sokféleség sok lábon · A tengerek élővilága és ökológiai helyzete · Biológiai „fegyverek” – mérget termelő hüllők és kétéltűek · Rendszertani kihívások: alkalmazkodás és evolúciós újítások · Állati kommunikáció · Etológiai megfigyelések: gorillák és orangutánok · Klímaváltozás és a sarkvidékek · Természetvédelem az állatkertekben · Terepi vizsgálódás az Állatkertben
     
  • Foglalkozások iskolásoknak (11-12. évfolyam): Állati „szuperérzékek” · Nélkülözhetetlen mikrobák · Állatok és járványok · Állati helyszínelés · Állati tanulás · Természetvédelem az állatkertekben: fajmegőrzés és élőhelyvédelem · A tengerek élővilága és ökológiai helyzete · Evolúciós újítások – mit lestünk el a természettől? · Az emberi evolúció: őseink · Biológiai „fegyverek” – mérget termelő hüllők és kétéltűek · Etológiai megfigyelések: gorillák és orangutánok · Klímaváltozás és a sarkvidékek · Terepi vizsgálódás az Állatkertben
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

Felakasztotta magát egy diák egy szegedi általános iskolában

A hatóságok teljes hírzárlatot rendeltek el az esettel kapcsolatban.
Szamárköhögésem velőt rázó története

Szamárköhögésem velőt rázó története

Légútjaimat általában békés hámszövet fedi, aminek a felszínén levő kis csillók segítenek kisöprögetni onnan a kórokozókat. Akkoriban éppen egy közönséges megfázással küzdöttem, orrfolyással, enyhe köhögéssel, amivel úgy véltem, a munkám megszakítása nélkül megbirkózom. Azonban a kór alattomos módon dolgozva elkezdett toxinokat gyártani, melyek észrevétlenül megtapadtak a csillós szöveten, méreganyagokat bocsájtottak ki rá, míg egy sűrű, ragadós váladék képződött és a légútjaim beszűkültek. Mindebből annyit érzékeltem, hogy nem kapok levegőt.
Mi okozhat magas vércukorszintet reggelente?

Mi okozhat magas vércukorszintet reggelente?

Inzulinos cukorbetegként rendre magas vércukorszintet mérsz reggelente, és nem érted, miért? Elképzelhető, hogy az éjszakai vércukorcsökkenés kiváltotta Somogyi-hatás áll a háttérben. Hogy milyen okok idézik elő ezt az állapotot, és mi a teendő vele, arról Prof. Dr. Somogyi Anikót, a Cukorbetegközpont diabetológus, endokrinológus, lipidológus szakorvosát kérdeztük.
Így szedjük a vitaminokat, nyomelemeket!

Így szedjük a vitaminokat, nyomelemeket!

A téli időszakban még azok is szednek vitaminokat és nyomelemeket, akik az év többi részében nem. Annak érdekében, hogy ezek a készítmények valóban ki tudják fejteni jótékony hatásukat, érdemes tudni, hogy milyen napszakban és mivel érdemes - esetleg mivel nem ajánlott - bevenni, illetve hogy milyen állapotok esetén vagy milyen gyógyszerekkel együtt fontos a körültekintés az alkalmazásuk során. Ezekben a kérdésekben a Semmelweis Egyetem Egyetemi Gyógyszertár Gyógyszerügyi Szervezési Intézet szakgyógyszerészei, dr. Horváth István László és dr. Vajda Péter segítik az eligazodást.
Mikor és miért érdemes vizeletvizsgálatot végeztetni?

Mikor és miért érdemes vizeletvizsgálatot végeztetni?

A vizelet a vese működésének eredménye, azaz segítségével számos belgyógyászati problémára derülhet fény. Dr. Rákász István az Urológiai Központ urológusa szerint vizelési panaszok, illetve urológiai jellegű tünetek esetén elengedhetetlen a vizeletvizsgálat, de az évenkénti kivizsgálás részeként is fontos megcsináltatni.

A szerkesztő ajánlja