Termékteszt: Baba-popsi krémek - problémák popótájon
Az újszülött és a kisgyermek bőre igen érzékeny a külvilág ingereire. A bőr ilyenkor még nagyon vékony, sérülékeny, fogékonyabb a fertőzésekre. Fokozottan igaz ez a baba-popsira, hiszen az első egy-két évben a kicsi popsija szinte állandóan nedves közegben van, sokszor folyamatos irritációnak kitéve. Nem mindegy tehát, hogy szemünk fénye milyen védelmet kap, milyen krémekkel, kenőcsökkel védjük meg a kipirosodástól, gyulladástól, esetleg a kiszáradástól, rosszabb esetben a kisebesedéstől.
Eredmények
A teszt során a vizsgált 12-ből mindössze három termék teljesített maximális pontszámmal, vagyis nem kapott pontlevonást. Ezek: Sanoll mandulás popsi krém, Weleda Calendula popsi krém, Motherlove védőkrém babáknak. Mögöttük csak 0,5 ponttal maradt le a Babydream Sensitive popsi krém, a honlapon való hiányos tájékoztatás miatt, de az összetevők miatt nem veszített pontot. Az utolsó helyen a GABI, Nivea és a Johnsons's popsi-védő krémek állnak.
A legtöbb kritikus összetevő (kőolajszármazék, esetlegesen allergizáló anyag, hozzáadott illatanyag) a Nivea Baby Nyugtató popsi ápolóban, a Johnson's baby védőkrémben valamint a Sudocrem termékében található.
A baba-popsi krémekről szóló teljes cikk és a teszt végeredménye a http://tudatosvasarlo.hu/cikk/termekteszt-babapopsi-kremek oldalon található.
A Tudatos Vásárlók Egyesületéről www.tudatosvasarlo.hu/tve
A Tudatos Vásárlók Egyesülete non-profit, közhasznú szervezet. Célja a fogyasztók hosszú távú érdekeinek képviselete, a fogyasztók tájékoztatása. Célja továbbá, hogy hozzájáruljon a fogyasztói értékek és a vállalati működési gyakorlatok pozitív, a társadalmi és természeti környezet fejlődését támogató változásaihoz.
A Tudatos Vásárlók Egyesülete adja ki az egyetlen, kifejezetten a fenntartható fogyasztás témáival foglalkozó fogyasztói magazint, a Tudatos Vásárlót (www.tudatosvasarlo.hu/magazin). 2004 óta működteti www.tudatosvasarlo.hu portált, az ország első és mindmáig egyetlen, az etikus vásárlással foglalkozó napi frissítésű híroldalát. 2010-ben indította el az Ökofitnesz (www.okofitnesz.hu) elnevezésű alkalmazást, mely interaktív és játékos módon segít a környezettudatos életvitel kialakításában. További projektje a Cégmérce (www.cegmerce.hu), a magyarországi vállalatok és márkáik környezetvédelmi, társadalmi és fogyasztóvédelmi szempontú rangsorolása. Honlapján működteti a (www.tudatosvasarlo.hu/eszam) részletes magyarázatokkal kiegészített, kereshető élelmiszer adalék adatbázist. Internetes adatbázisában megtalálhatók továbbá egészség- és környezetvédelmi szempontú terméktesztek és tanácsadó szolgálat a fenntartható fogyasztással kapcsolatos kérdésekben. 2009 októberében jelent meg "Magyarország Zöld Térképe (www.zoldterkep.hu), mely a fenntartható életmódot lehetővé tevő boltokat, szolgáltatásokat (javítóműhelyek, bioboltok, kölcsönzők stb.) gyűjti össze az ország egész területén." A www.tudatosutazo.hu weboldal nyílt tanácsadó fórummal várja az érdeklődőket, valamint turisztikával és fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ismertterjesztő írások és a turizmussal kapcsolatos legfontosabb fogyasztóvédelmi jogszabályok gyűjteménye található meg.
Forrás: www.tudatosvasarlo.hu
Közösségi hozzászólások: