SZAKÉRTŐKMUNKAKÖZVETÍTŐKALKULÁTORFOGANTATÁSTERHESSÉGBABAGYEREKNEVELÉSTB, PÉNZÜGYEKÉLETMÓD, EGÉSZSÉGSZABADIDŐRECEPTEKHÚSVÉT

Vegyünk még egy csokit, Anyu!

Családinet [cikkei] - 2009-03-16
A címben szereplő kérlelést bizonyára sokan hallották már csemetéjüktől a pénztárnál sorban állva. A pénztárzónák eladási stratégiája nemcsak marketingen, hanem gyermekpszichológián is alapul.

A kisebb-nagyobb hazai áruházláncok és üzletek utóbbi években elterjedt stratégiáját gyűjtőnéven pénztárzóna marketingnek is nevezhetnénk. A szuper- és hiparmarketek azt a jól bevált trükköt alkalmazzák, hogy bizonyos termékeiket a pénztárak közvetlen közelében helyezik el abból a megfontolásból, hogy a vevő a vásárlás végeztével a kasszánál való várakozás közben, úgynevezett impulzív (előre be nem tervezett, a megszokott vásárlási szokásoktól eltérő, pillanatnyi ingerek hatására történő) vásárlásokat végezzen, emiatt ennek a területnek kiemelkedően magas a marketingértéke. Így a beszállítók képesek az adott áruháznak fix díjat, vagy pedig bizonyos százalékot fizetni az ilyen elhelyezésért. A pénztárak közelében elhelyezett termékek két nagy csoportba sorolhatók:

Élvezeti cikk, mint ajándék a vásárlás végén

Ennek a termékcsoportnak a leggyakoribb képviselői a dohányáruk, emellet gyakran találkozhatunk különböző édességekkel (csoki, cukor, rágó) és üdítőkkel, energiaitalokkal, esetleg apró kacatokkal: kulcstartó, plüssfigura - így a gyerekeken keresztül gyakorolva további nyomást a szülőkre.

Leértékelt/Akciós termékek

Gyakran a pénztárak közelében elhelyeznek leértékelt, illetve akciós árucikkeket is, melyek közül legelterjedtebb a sláger terméknek számító akciós árú DVD-ket tartalmazó állványok/kosarak. Leértékelt élelmiszerek esetén nem árt odafigyelni, mivel gyakran a szavatossági idő lejáratának dátuma közelében állnak, vagy rosszabb esetben már túl is vannak rajta.

Amikor a gyerek a célpont


A gyerekek hiába csak 10-12 koruktól fogva képesek a reklámok kritikus befogadására, ennek ellenére mégis ők a hirtdsék egy legfontosabb célpontjai. Emiatt a pénztárak környékén is található nekik szóló hirdetés. Így a számukra unalmas sorbanállást valamilyen apró élmény kicsikarásával próbálják enyhíteni, ami lehet egy csomag rágó, egy szelet csoki, vagy bármilyen tárgy, amit szorongathatnak a kis kezükben, ezzel enyhítve a várakozás időtartamát.

Érdemes jó példát mutatnuk, mert amennyiben azt látják, hogy a felnőttek a pénztárnál apróbb tárgyakat vesznek le a polcról: rágó, borotva, elem, stb., akkor a látott minta alapján úgy érzik, hogy nekik is „jár” egy kis cukorka, csoki... Sorban álláskor nincs rá mód, hogy esetleg más ízű, más színű, esetleg gazdaságosabb terméket válasszunk, emiatt ilyen helyzetben a szülő engedékenyebb. De az engedékenységnek ára van, mert könnyen szokássá válhat.

Hogyan tudunk „védekezni”?

Élelmiszerek esetében ha a pénztárnál jutna eszünkbe, hogy valamiről elfelejtkeztünk, ne sajnáljuk rá az időt, hogy visszamenjünk a pulthoz, ahol nagyobb a kínálat és akár kedvezőbb áron is választhatunk, amivel pénzt takaríthatunk meg, nem beszélve az esetlegesen romlott árucikk miatti reklamációról, és az ezzel járó felesleges bosszúságról.

Ha pedig odafigyelünk arra, hogy mindig legyen nálunk szatyor/bevásárlótáska/hátizsák, azzal nemcsak feleslegesen kidobott pénzt spórolhatunk meg, hanem a környezetünk védelme érdekében is jót cselekszünk.

Amennyiben gyerekkel együtt megyünk vásárolni, vegyük figyelembe a következő szempontokat:

  • A csemeténk ne legyen éhes, szomjas vagy fáradt. Ezt elkerülhetjük ha viszünk magunkkal enni- és innivalót, pl. teát vagy vizet. Ha a vásárlást összekapcsoljuk valamilyen más programmal, pl. játszótér, akkor számukra gazdazabb élmény lesz, és nem a vásárlás lesz az elsődleges esemény.
  • Ha a gyerek külön bevásárló kosarat kap, amibe beleteheti az általa kiválasztott néhány árucikket, melyeket szintén saját kezüleg vesz le a polcról, azzal remek tanulási lehetőséget biztosítunk számára, pl. számolás, szinek, formák elsajátítása területén.
  • Ha a pénztárnál valamilyen feladatot adunk neki, pl. segítsen kipakolni a kosárból, vagy kezdjen el öltözni, azzal elterelhetjük a figyelmét a pénztárzónában lévő csábító „veszélyekről”.

(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)

LEGOLVASOTTABB

A tavaszi UV-sugárzás elleni védekezés fontossága

A tavasz beköszöntével az éghajlat változása mellett a napsugarak intenzitása is fokozatosan növekszik. Bár sokan a nyári hónapokkal társítják az erős napfényt és a lehetséges bőrkárosodást, már a tavasz elején is jelentős UV-sugárzási értékek érhetők el. E blogbejegyzés célja, hogy részletesen ismertesse az UV-sugárzás tudományos hátterét, annak hatását a bőrre és a szemre, valamint bemutassa a megelőző intézkedéseket, amelyekkel elkerülhetjük a hosszú távú károsodásokat.

Kegyetlen bántalmazás a csepeli technikumban: diákok kínozták meg fiatalabb társukat

Négy 19 éves diák brutális módon bántalmazta 15 éves iskolatársát a csepeli Weiss Manfréd Technikumban. Az eset során a fiút megverték, lekötözték, majd vízzel fojtogatták.

A tartós és egészséges fogyás kulcsa az életmódterápia

Az egészséges fogyáshoz a személyre szabott étrenden és a mozgáson alapuló életmódterápián át vezet az út - mondja dr. Vékony Blanka dietetikus. A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar Dietetikai és Táplálkozástudományi Tanszékének tanársegédje kiemeli: az életmódterápiában nem önmagában a fogyáson, hanem a test zsír-izom arányának optimalizálásán van a hangsúly. Emellett itt fontos szempont a fokozatosság és a fenntarthatóság, szemben a divatdiétákkal, amelyek gyors sikerrel kecsegtetnek ugyan, de akár különféle hiánybetegségekhez is vezethetnek.

A rozmaring rejtett ereje: új fegyver lehet az Alzheimer-kór ellen

Egy eddig kevéssé vizsgált vegyület a népszerű fűszernövényben komoly áttörést hozhat a demencia kutatásában.

Egy anya megkéselte 11 éves fiát egy Disneyland-i kirándulás után

A szülői szeretetnek a világ legbiztonságosabb helyét kellene jelentenie egy gyermek számára. Tragikus módon azonban előfordul, hogy éppen a gondviselők okoznak fájdalmat. Nemrégiben egy anya állítólag halálra késelte 11 éves fiát egy Disneyland-i kirándulást követően.

© 2004-2022 Családi Háló Közhasznú Alapítvány - minden jog fenntartva.
Ügynökségi értékesítési  képviselet: Adaptive Media
ADATVÉDELMI BEÁLLÍTÁSOK
A szerkesztő ajánlja