Játszva megismerjük az Órát, Boribon - A nagy szamócavadászat társasjáték kicsiknek, Kippkopp rakosgató társasjáték, Kerekítő - Kukucska memóriafejlesztő játék, Rumini - A küldetés.
Játszva megismerjük az Órát
A hasznos tudnivalók tárházát bővíti a „Játszva megismerjük…” sorozat legújabb darabja, amelynek segítségével az öt-hét éves gyermek játékos formában ismerheti meg az órát. A különböző napi tevékenységek képeihez párosíthatja a délelőtti és délutáni időpontokat mutató óraszámlapokat. A mutatós játékóra segítségével pedig maga állíthat be megadott időt. Ez a társasjáték az iskolába készülő, illetve a kisiskolás korú gyermekeknek nyújt kiváló lehetőséget arra, hogy a napszakok változásait, a rájuk jellemző cselekvések, tevékenységek sorrendjével párosítsák, megismerkedjenek jobban az órával.
„A számlapos, forgatható mutatóval ellátott óra segít a gyerekeknek a reggel, délelőtt, délután, este fogalmainak beazonosításában, így az időhöz kapcsolódó fogalmak még pontosabbá válhatnak” - tudtuk meg Márk Zsuzsa óvodapedagógustól, szociemocionális pedagógiai terapeutától. „Kisebb gyerekekkel az egész órákat érdemes beállítani, a nagyobb gyerekeknek pedig már izgalmas kihívást jelenthetnek a fél, majd a negyed órák beállításai is” - tette hozzá a szakember. Ha a beállított időhöz a gyermek képes a megfelelő tevékenységeket ábrázoló képeket kiválasztani, azzal fejlődik a megfigyelőképessége, az emlékezete, könnyebben kialakulnak az időbeli relációk valamint tökéletesedik az ok-okozati gondolkodás. A játék sokrétűen felhasználható, lehetséges vele akár egyéni, akár csoportos fejlesztés, gondolkodásra ösztönöz. Segítségével körvonalazódik az idő fogalma, finomodik az időérzék.
Boribon - A nagy szamócavadászat társasjáték kicsiknek
A kicsiknek (3-7 éveseknek) szóló „Boribon - A nagy szamócavadászat” társasjáték nagy előnye, hogy mulatságos és csak annyi ideig tart, ameddig a gyerekek koncentrálni tudnak. A feladat nem más, mint kártyákból összeállítani a szamócabokrokhoz vezető ösvényt. Mindehhez pedig nincsen szükség dobókockára vagy számolgatásra csak a vonalak egymásba igazítására. Boribon és Annipanni vezetik a gyerekeket az úton.
„A kétszemélyes játék a kisebb gyerekek számára jobban átlátható, az útkeresés izgalmai közben pedig sor kerülhet a mesék felelevenítésére, közös beszélgetésekre is” - osztotta meg tapasztalatait Márk Zsuzsa. „Így a játék jól használható a verbális kifejezőkészség fejlesztésére, szókincsbővítésre és az auditív figyelem fejlesztésére is” - folytatta az óvodapedagógus. A szakember szerint a szamócákhoz vezető útkeresés során fejlődik a gyerekek vizuális tájékozódó képessége, mód van a síklapon való irányok felismerésének, megnevezésének gyakorlására is. A lapok kiválasztása, a kacskaringós utak folytatása fejleszti a kognitív képességeket, elősegítve a logikus gondolkozás és a vizuális memória fejlődését. A játék jól használható otthon, óvodában és napköziben egyaránt, játék közben felnőtt-gyermek, gyermek-gyermek kapcsolatok alakulnak ki, mélyülnek el.
Kippkopp rakosgató társasjátékA cikk a hirdetés alatt folytatódik.
„Segítsetek Kippkoppnak, találjátok meg a hiányzó képecskéket és tegyétek a helyére!”, ez a feladata minden játékosnak a Kippkopp rakosgatóban. Izgalmas kártyajáték során kell azt az öt kártyát összegyűjteni, amivel kiegészíthetik a gyerekek a játéktáblát. Ez egy igazán fordulatos társasjáték a népszerű Kippkopp gesztenye figurával. Minden korosztály (három és kilenc év között) megtalálja a kedvére valót benne: a kisebb gyerekek a táblán lévő ábrákat egészíthetik ki a megfelelő kártyák megkeresésével, a nagyobb gyerekek memória-, izgalmas párgyűjtő játékként is játszhatják.
„A kicsiknek a hiányzó kártyák összegyűjtése során fejlődik a megfigyelő-, illetve a rész-egész viszonyítási képességük és az emlékezetük, amely alapját képezheti a későbbi a vizuális figyelem, észlelés, emlékezet és differenciáló képesség kialakulásának, fejlődésének” - magyarázta a szakember. Játékosan ismerkedhetnek a négy évszak jellemzőivel, növényekkel, állatokkal, illetve feleleveníthetik az egykori kedves meséket, beszélgethetnek a szereplőkről. A Kippkopp rakosgató társasjáték összehozza a családot, a játékosok egymásra figyelnek és megpróbálnak együttműködni a siker érdekében.
Kerekítő - Kukucska memóriafejlesztő játék
A Kerekítő - Kukucska memóriafejlesztő játékban a Kerekítő könyvekből jól ismert figurák szerepelnek a korongokon, melyeket a Kerekítő Manóval takarunk le, és színkocka-dobás alapján nézhetünk meg újra. Ez az óvodásoknak készült, vidám játék hozzájárul az emlékezőképesség és a színegyeztetés készségének javításához. „A 3-6 évesek nemcsak felismerik a színeket, hanem összehasonlítják, rendezik azokat, meglátják az ok-okozati összefüggéseket” - beszélt a játékról Márk Zsuzsa. „Ezen kívül sor kerülhet a fogalomalkotás, a tárgyi modalitások, (szín, forma, nagyság) fejlesztésére, az érzelmi-és az anyanyelvi nevelésre” - mondta el az óvodapedagógus. A gyerekeknek nagy élményt jelenthet a már ismert, népszerű Kerekítő manó kalandjait elbeszélő mondókák felidézése. A kedves képek, történetek beszélgetéseket indíthatnak el.
Rumini - A küldetés
Kétségtelenül az idei év nagy sikere lesz a Rumini - A küldetés című társasjáték, amely október végén jelent meg. A játékosok a Rumini könyvekből jól ismert helyszíneken hajtják végre a feladatokat. Az égtájkocka szerinti irányban hajózva különböző kalandokban vesznek részt, hogy végül a varázseszközök segítségével teljesíthessék küldetésüket. A szerencsés szélirány mellett jól kell taktikáznia annak, aki először szeretné bejárni a három kikötőt.
A játékokról bővebb információ: www.kelleresmayer.hu
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)