A vállalkozások 18-25 százalékkal faraghatják le személyi jellegű kiadásaikat távmunkások alkalmazásával - olvasható az NRC Piackutató Kft. és a TNS Gazdasági és Társadalmi Marketing Tanácsadó Kft. közös felmérésben.
A közvéleménykutatás szerint a gyakori internetezők nyitottak a távmunkára, sőt negyven százalékuk már valamilyen formában tájékozódott a távmunka-lehetőségekről. Ez a csoport rendelkezik a szükséges tárgyi és szellemi feltételekkel, s 87 százalékuk el is fogadna ilyen állást.
A távmunka előny és hátrány is
A kutatás szerint a gyakori internetezők 91 százaléka rendelkezik számítógéppel, negyedüknek több számítógépe is van otthon. A házi PC-vel rendelkezők 85 százaléka nyomtatót, harminc százalék szkennert, 11 százalék pedig webkamerát is beszerzett. A gyakori internetezők és PC-tulajdonosok nagyobb része rendelkezik otthoni internet-hozzáféréssel is, így sokak számára már adott a távmunkához nélkülözhetetlen kapcsolattartás legfontosabb eszköze.
A válaszadók szerint a távmunka legjellemzőbb előnye az időmegtakarítás, a szabadságérzet, a kevesebb stressz és a mobilitás. A távmunka legnagyobb hátrányait pedig a társadalmi kapcsolatok leépülésében, a karrierkilátások csökkenésében, a jogi és munkaügyi bizonytalanságban, illetve a visszaélés lehetőségében látják.
Új csoportok vonhatók be a munkavégzésbe
A két társaság - az európai és az Amerikai Egyesült Államokban végzett felmérésekre alapozva - megállapítja, hogy a távmunkások hatékonysága nagyobb azokénál, akik naponta bejárnak munkahelyükre. A cégek számára ráadásul jelentős költségmegtakarítást jelent, hogy kevesebb irodai helyre van szükségük, sőt a távmunkás betegállományba sem megy.
A távmunka segítségével a vállalatok elérhetik és magukhoz köthetik azokat a magasan kvalifikált embereket, akiknek szakértelme a távolságok miatt eddig elérhetetlen volt. Újabb távmunka-célcsoportokat jelenthetnek az elmaradt régiókban élő értelmiségiek, illetve a csökkent munkaképességűek - mutat rá a kutatás.
(A hozzászólások megjelenítéséhez jelentkezz be Facebookra!)